5 feb 2010

dagboek fragment 13 januari 2010

ik keek naar de tafel, gewoon kijken. en wat ik zag? een pen en dit dagboek, een blond amsterdam bekker, een kaart voor sheila, een paar stickervellen, de ring die ik van mama voor valentijn 2009 heb gekregen, mijn usb stick die ik van mijn vader heb gekregen en het belangste een hobby schaar waar het allemaal om draait. toen ik er naar keek moest ik er meteen aan denken. groep 4, het belletje, mijn verdriet, mijn haar en de schaar. volgens mij waren we zwarte pietjes aan het knutselen. ik had nog een pony en een schaar in mijn hand. ik weet niet waarom ik het deed, maar ik deed ger. ik knipte een stukje van mijn pony eraf. in het lokaal op mijn bassischool. paniek, ontzet onder mijn klasgenootjes. ik? gevoelloos denk ik. misschien wel rust en stilte, totale vrede in mij. waarom ik het deed? misschien depressie of onmacht. wat ik wel weet? dat het me heeft gemaakt tot mens wat ik vandaag de dag ben. wat ik nog meer weet is dat ik nu gelukkig ben en het goed doe op school. de diversiteitsweek december 2008 heeft mij geholpen. door het samengevat te hebben vertelt aan mijn klas, die het overgens niet hadden verwacht, heeft de emmer om een goede manier doen overlopen. het was mijn laatste stap om het te verwerken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten