7 feb 2010

geschreven op 25 december 2009 kerstavond

nou daar ging ik dan met tegen zin naar boven om me om te kleden voor de avond. maillot uit de verpakking en hup aan. maillot nog niet half aan en hup weer uit. ik heb gewoon een oficieele haat aan maillot/panty's. dus hup opzoek naar een legging. ja hoor, gevonden! hup legging aan. blauwe jurkje aan met colbertje en ik draai me om en kijk in de spiegel. onee, jurkje zit raar. (niet zo gek hoor want heb hem al een jaar en dan kan er wel wat gebeuren met je lichaam, niet dat ik dikker ben geworden..) ren naar mijn kast en trek hem open. een grijs franje jurkje. hup franje jurkje aan en colbertje erover heen. snel die eene grijze laarzen zoeken met hak die ik al lang heb maar pas 4 keer heb gedragen. op naar beneden.. doe de deur open en schreeuw naar binnen: 'mam, even een kleding wissel hoor. het blauwe jurkje werd het toch niet!' stap naar binnen en guido kijkt me aan alsof hij de hemel op aarde ziet. ik ga zitten en ja hoor me moeder merkt een gaatje in mijn legging op. dus hup ik weer naar boven om haar legging aan te doen en liep weer naar beneden. terwijl ik mijn make-up aan het doen was en mijn haar liep mijn lief de hele tijd te filmen en foto's van me te maken. (alleen lukte het niet echt omdat ik de hele tijd bewoog) bijna kwart voor 6 dus hup in de auto want hij bracht ons samen met zijn vader weg naar mijn opa en zijn vriendin. onderweg val ik bijna op mijn gezicht door de gladde zolen en de sneeuw op de weg, heerlijk. eindelijk aan gekomen bij opa gaan we de auto in opweg naar de heeren van noordwijk om eerst een drankje te doen en daarna te dineren. komen we daar aan, lopen naar binnen en ja hoor zoals al verwacht tobias (de broer van pepijn) die ons verwelkomt. hij herkende ons niet eens tot mijn moeder zei: 'tante to'. (zo noemde ze hem vroeger) hij keek meteen heel blij en we hebben wel even met hem gelachen. hij keek nogal vreemd naar mij, hij had me nooit herkend denk ik. bijna iedereen was er al en we bestelde een drankje en gingen aan een tafel zitten waarop stond: reserveerd. niet voor ons natuurlijk maar toch. steeds meer mensen verzamelde zich er om heen en een driekwartier later kwam tante to weer. we moesten weg want de gasten (de baas van de hut en zijn familie) kwamen en wij hadden de schaaltjes met zoutjes al lekker opgegeten. na nog een tijdje te hebben gestaan en te hebben gepraat met iedereen en alles gingen we eindelijk aan tafel. kleine guus zat tegen over me met zijn brilletje en stropdasje. met opa aan het eind van het diner samen een dame blache gegeten met twee lepeltjes. toen in de auto op weg naar huis toe. hup moeilijke laarzen uit en ugg's aan voor de wandeling door het stukje park want opa zette ons aan de andere kant eruit. terwijl we liepen door het park terwijl ik guido smste of hij nog even langs kwam, zijn vader was toch nog even op bezoek. (om half twaalf savonds ongeveer) terwijl we samen op de bank zitten en hij me een zoen op me arm gaf fluistert hij in mijn oor: 'wat zie je er mooi uit schat'. mijn kerst kan niet meer stuk ..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten