19 jul 2010

discriminatie in de danswereld

in ongeveer november 2009 heb ik voor mijn sector werkstuk een column geschreven, over dansen. we maakten een magazine over dansen en ik mocht mijn verhaal doen. inplaats van te schrijven dat ik graag het podium op wou en dat jullie me daar over een aantal jaar allemaal konden gaan bewonderen schreef ik over de oneerlijkheid van de danswereld. de discriminatie waar de hele wereld zijn ogen voor sluit terwijl het net zo erg is als rassen discriminatie. dik zijn maakt je geen slechter mens, het maakt je niet anders. en bovenal maakt het je geen slechte danser! je bent niet minder lenig, misschien wel meer. ik heb een docente gehad die slank was en jaren een dansopleiding had gevolgt en ik met mijn maatje 42 was leniger dan zij.
zoals je misschien wel weet heb ik ook auditie gedaan voor een dansdocent opleiding en ik ben afgewezen. ja, even baalde ik als een stekker. en nu? nu ben ik alleen maar een meisje uit velen. en van de die is afgewezen. waarom? omdat ik maat 42 heb? ik ben anders ziels gelukkig en ga bewijzen dat ik wel degelijk alles in me heb om docent te worden! ik word de eerste dikke danser en dat zal ik bewijzen!

6 opmerkingen:

  1. steeds meer mensen hebben maat 42 en is dus echt niet dik..maarja in de danswereld is het natuurlijk weer eleganter.
    gewoon doorgaan kim dan kom je er wel!!
    en ga niet afvallen of anders doen door dit.
    ik heb zelf ook grotere maat maar heb wel lieve mensen om me heen die van me houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ anoniem: heel lief van je. ik ben ook zeker niet van plan om af te gaan vallen ;)!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goedzo! Niet opgeven en laat die mensen die vinden dat je dun moet zijn om te kunnen dansen maar lekker zitten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. het ziet er gewoon niet mooi uit

    BeantwoordenVerwijderen
  5. het ziet er inderdaad minder mooi uit als je wat dikker bent maar dat is geen reden om dikkere mensen geen kans te geven toch

    BeantwoordenVerwijderen