3 okt 2010

Dag 28: iets wat ik mis

Van de week had ik het er nog met m'n moeder over. Ik mis mijn kleine vertrouwde middelbare schooltje. Ik zit sinds eind augustus op een nieuwe school, het MBO in Leiderdorp die natuurlijk veel groter is.

Ik mis de leraren die altijd aardig waren je me holpen. Ik mis het wandelen van het station naar school. Daarbij liep ik altijd door het kleine winkelstraatje waar ik wel eens mensen uit de klas tegen kwam en mee bleef staan praten. Ik mis de sneeuw in het mooie Aerdenhout bij winter en ik mis het pas gemaaide gras in de lente. Ik mis het geblaak van de schapen in de wei naast de school en ik mis het om net niet te worden overgereden door een of andere hummer van een moeder die haar kind naar school brengt naast mijn school. Ook mis ik de rust van de regen en de stilte op straat die daarbij hoord maar ook de drukte van de leerlingen en bewoners in de zomer die allemaal op straat rondhangen en bij de patathutje zitten. Ik mis ook mijn beste vrienden en de eigenaresse van Teestie, het broodjeszaakje bij het station. Ik en Bente gingen daar minimaal eens per week heen om even met haar bij te kletsen en wat te drinken of te eten. Ik mis het om iedereen van school te kennen, we hadden maar rond de 300 leerlingen in totaal. Ik mis de Arjen die congergie (weet niet hoe je het schrijft) is en niet zo maar een maar de leukste. Ook de gekkigheid en de grapjes van docenten mis ik.
Ik mis gewoon de hele school inclusief het kleine dorpje Aerdenhout!

1 opmerking:

  1. ik mis het ook!
    en dat terwijl ik er al 3 jaar vanaf ben!:(

    kussie
    daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen