14 jul 2011

Top chef to be: week twee en drie

Ik weet dat er geen excuses voor zijn maar ik had gewoon geen zin en inspiratie om stukjes te schrijven. Toch ging mijn top chef to be - project verder..

Week twee:

In de tweede week heb ik samen met vriendlief m'n eerste roerei gemaakt. Alleen moet hij me alleen nog leren hoe ik eieren op de rand van een pan moet openbreken, haha. Sorry voor de slechte kwaliteit van de foto maar ik had, hoe stom van me, geen fototoestel meegenomen.



Ook afgelopen week heb ik geholpen met het maken van roereitjes. De eerste keer, nu twee weken geleden, moest vriendlief me nog wel even de kneepjes van het vak leren want ik roerde natuurlijk veel te langzaam waardoor alles aan m'n pan vast bleef kleven.

Week drie:

Deze week heb ik samen met m'n moeder een lekkere salade met kip gemaakt. Een makkelijk receptje maar overheerlijk! Ook hiervan heb ik geen geweldige kwaliteitsfoto want de batterij van m'n fototoestel was leeg. Ik weet wat je nu denkt, een typische Kim actie! De kip is gerookt en lekker te combineren met botersla of ijsbergsla. Vooral de laatste is lekker knapperig, een echte aanrader. Ik kan alvast een tipje van de sluier oplichten ... Volgende week word m'n top chef to be receptje zeker smakelijk maar het is niet zo goed voor de lijn. Een lekker toetje of tussendoortje voor op een feestje!



Ik beloof, met m'n hand op m'n hart, dat ik weer regelmatiger stukjes zal posten want op de een af andere manier heeft dit slechte weer me aardig wat inspiratie opgeleverd.

2 opmerkingen: