23 jul 2011

Waar ik allemaal nog wel eens heen zou willen ..



Aangezien het vakantie tijd is zet ik nog maar eens even op een rijtje waar ik allemaal nog naartoe wil. Dus alle landen en stedentrips van m'n dromen:

1. Ik zou dolgraag naar Venetië willen. Italië in het algemeen vind ik fijn maar aangezien ik al in Pisa en in Rome ben geweest staat nu Venetië hoog bovenaan. Een, achterlijk duur zo blijkt, gondelvaart maken en Venetiaanse maskers passen bij een markt kraampje. M'n Italiaans oefenen met de locale bevolking. Ja, Natalie heeft me aangestoken met het beoefenen van een vreemde taal.

2. Parijs, de stad van de liefde. Ooit ben ik er wel geweest en ik heb er leuke herinneringen aan maar graag zou ik, nu ik iets ouder ben, er nog eens heen gaan. Met m'n geliefde natuurlijk. Voor de romantiek, het lekkere eten maar ook stiekem een beetje voor het winkelen!

3. Amerika en dan in alle opzichten. Ik zou graag naar LA gaan voor het winkelen en de belevenis van Hollywood. Graag naar Anaheim voor de grootste knutselbeurs van de wereld maar ook om het Anaheim danscentrum te bezoeken, m'n oude droom. Ik wil naar Las Vegas om de shows te bekijken, m'n geluk te beproeven en al de lichtjes te bewonderen. Ook NYC staat hoog op de lijst want ik wil winkelen, de plekken uit de Gossip Girl boeken bezoeken en een musical op Broadway zien. Het lijkt me gewoon een geweldig land!

4. Ik wil graag ooit nog eens naar Moskou voor de prachtige balleten en een bezoekje aan de eerste Hermitage. Ik wil het verschil tussen extreem arm en extreem rijk met eigen ogen zien. Ik wil het Kremlin bekijken en een van de vele beelden van Stalin aanraken. Ik wil langs een van de vele dansscholen om te voelen hoe een Russische danser zich voelt. Ik wil de kou en de sneeuw van het land.

5. Monaco! Drie jaar geleden ben ik er ook al eens geweest maar dat was maar een dag en viel precies in de tijd van de grote autoraces. Ik heb alleen maar boven op de berg een bezoek gebracht aan het paleis en de kerk waar Grace Kelly begraven ligt. Ik wil in m'n volgende bezoek aan dit kleine landje ook de grote winkels een bezoekje brengen en een drankje doen op een van de vele terrasjes in het centrum. Ik vond het de eerste keer al een echt mooi landje waar dromen uit kunnen komen ..

Er zijn nog zoveel meer landen en steden die ik ooit eens bezoekje wil aandoen. Ik wil naar Auswitz, Peking, een rondreis door Afrika maken, Berlijn bezoeken, Bali, Brugge, capri, India en noem alles maar op. Waar zou jij nog wel eens heen willen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten