18 aug 2011

Top chef to be week acht: pasta raviolli met saus

Nu begint eigenlijk pas het echte werk. Het echt koken zou ik het bijna willen noemen. Er komt nu echt wat in de pan, ik ken de beginselen en heel belangrijk ik kan van alles met een ei.

Nu word het spannend. Ik heb nog iets meer dan 40 weken om telkens weer een stapje moeilijker te gaan. Binnenkort misschien vis en misschien ooit wel een kalkoen? Je moet blijven dromen vind ik. En in je dromen geloven, wat er ook gebeurt! Al moet ik zeggen dat ik ook aan het eind alles zelf wil maken zoals eigen pasta draaien.

Na deze wijze les, al zeg ik het zelf, gaan we maar eens koken. Ik was bij vriendlief en we aten pasta. "Nou schat, waarom ga jij het eigenlijk niet klaarmaken?" Ik keek hem verbaasd aan en wilde gaan lachen. Maar hij meende het, gelukkig want dit bracht me tot m'n eerste echte hoofdgerecht. En daar ben ik trots op!



Benodigdheden voor 2 personen:
1 bak met raviolli naar smaak
1 pot tomatensaus

Duur van het gerecht:
ongeveer 10 minuten

Doe de raviolli in een pan een vul deze met water zodat net alle pasta onder water komt te staan. Zet de pan vervolgens op het gas. Doe de saus in een ander pannentje en zet deze vervolgens ook op het gas. Als de pan met pasta kookt doe er dan voor ongeveer 4 a 5 minuutjes de deksel op en draai het gas lager. Roer in het pannetje met de saus en proef voorzichtig vanaf de lepel of hij warm is. En klaar is je snelle gerechtje. Ook lekker om groenten toe te voegen zoals paprika.

Bon apetit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten