11 aug 2011

Top chef to be week zes: nasi met saté

Oke, eerlijk toegegeven, dit was een koud kunstje. Letterlijk opwarm werk maar als je nog een beginnent kokkin bent als ik moet je ook wel weten hoe dit werkt. Toch? Geef toe, ook jij warmt wel eens wat op!



Benodigdheden voor 3 personen:
Een grote bak kant en klare nasi
Eieren
3 bakjes saté

(Opwarm)tijdsduur:
10 minuten

Gooi de bak nasi over in een wokpan die je eerst een tijdje warm hebt laten worden met een beetje croma. Na zo'n minuutje of twee roeren tik je een ei open in een (kleine) koekenpan en bak het.

Tegelijker tijd doe je de bakjes saté in de magnetron op 800 watt voor 5 minuten. Je schept de nasi op een bord, legt het ei erboven op en het is klaar om opgediend te worden. De saté kun je uit het bakje halen en er bijleggen of je laat het in het bakje zitten.

Bon appetit!

2 opmerkingen:

  1. Haha, dit is echt geniaal! Ik vind je challenge van top chef to be echt heel erg leuk bedacht, ik ga je volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha, wat een grappige challenge. Deze was wel een makkelijke hoor! :D Zelf nasi goreng maken lijkt mij ook niet moeilijk, zelf nog niet gedaan, maar mama zie ik het vaak genoeg doen. Rijst, grote wokpan, kruiden en mixen maar :) Ik ga je volgen op GFC =)

    BeantwoordenVerwijderen