6 sep 2011

Voor alles moet een eerste keer zijn!



Dinsdag deed ik iets wat ik nooit van mezelf zou verwachten. Maar die middag had ik zo'n haast, ik wilde niet weer pas om kwart voor zeven thuis komen en dus deed ik het maar. Normaal zou ik van de gedachte alleen al misselijk worden en in de zenuwen raken maar ik deed het. Gewoon. Zomaar.

En wat had ik een geluk dat de conducteur niet eens kon lopen want de trein was helemaal afgeladen. Je snapt hem al, ik had geen treinkaartje gekocht! Normaal ben ik het braafste meisje dat je je kan inbeelden maar nu dus even niet.

Ik ga snel m'n OV chipkaart klaar maken om te gebruiken bij de NS zodat ik in m'n haast niet telkens een kaartje hoef te kopen. Een boete riskeren doe ik het liefst natuurlijk niet!

Jullie wel eens een boete in het openbaar vervoer gehad? Wat vinden jullie van het openbaar vervoer in het algemeen?

3 opmerkingen:

  1. Ik heb ooit bijna een boete gehad, omdat we waren vergeten dat je met het abonnement dat mijn moeder had pas na 9 uur mocht reizen ^^ oeps! gelukkig hebben we de boete niet gekregen, omdat de conducteur had gezegd dat we een extra kaartje moesten kopen. Wat we uiteraard niet hebben gedaan ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn vader had twee kaartjes gekocht, maar was vergeten om de tweede uit de automaat te halen. Op de een of ander manier dacht hij dat de 2 (van tweede klasse) betekende dat het voor twee personen was. De conducteur liet ons er gelukkig mee weg komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb in mijn haast ook wel eens 'zwart' gereden, maar ja, dat heb je nou eenmaal soms wel eens. Mocht je dan betrapt worden door de conducteur, dan moet je gewoon even uitleggen dat je anders de trein niet had gehaald. Dan moet je bij de volgende halte uitstappen en toch nog een kaartje kopen, zonder dat je een boete krijgt :)

    BeantwoordenVerwijderen