17 okt 2011

Dingen durven dromen

Dromen, het klinkt makkelijker dan het is. Ja, ook ik droom. Grootse dromen zelfs.

Ik droom over een klein schattig huisje, zoals waar vriendlief nu woont, met romantische inrichting. In de zomer fris en in de winter gezellig met een plateau met kaarsen op de salontafel, een klein bankje vol met kussentjes en rond de kersttijd een kleine kerstboom vol met ballen en strikken.

Samen met m'n vriend op de bank, thee erbij en een goed boek op schoot. Met z'n tweeen opgekrult op zo'n heel kleine bankje, onder een dekentje, hij met een tijdschrift en een muziekje op de achtergrond. Samen een leuke film kijken en heerlijk bij hem wegkruipen. Heerlijk koken en over de dag kletsen aan tafel. Ja, ik droom over een toekomst met hem.

Ook weet ik hoe het is om je toekomstdromen te moeten laten varen. Het deed pijn. Brak m'n hart. En nog doet het pijn maar ik weet, het moest zo zijn. Ik vind het eng om te dromen want ik weet hoe het kan aflopen. Maar soms komen dromen uit en dan weet je weer dat dromen belangrijk is, dat iedereen dromen heeft.

Ik droom ervan om als ik later met pensioen ben, wat nog heel lang duurd, een eigen boekenwinkeltje te beginnen. Zo een die je in films ziet. Heel klein, vol gepropt met boeken en drie riante stoelen. Waar mensen komen die echt van lezen houden, die een reusachtige collectie boeken hebben. In m'n winkel zullen heel grote kasten staan, met zo'n trapje eraan vast om bij de bovenste planken te kunnen komen.

Ik droom ervan een boek te schrijven. Een mooie, tijdloze roman die zich in een wereldstad afspeeld met romantiek en verassingen. Zo'n ondenkbare wending maar de liefde zal winnen, zoals eigenlijk altijd. En ik droom ervan dat de lezers helemaal zullen verdrinken in m'n verhaal, de lucht die ik beschrijf ruiken en de personages kunnen zien. Zelf houd ik ook zo van dat soort boeken, ze slepen me helemaal mee in een andere wereld. Het is geen ontsnapping zoals sommige mensen zeggen maar gewoon genieten!

Ik droom ervan m'n dromen waarheid te zien worden. Om een goed en gezond leven te lijden. Ik droom van goede schoolresultaten en later een goede baan. Ik droom van nog vele goede stageplekken, waar ik net zoveel leer als op m'n stageplek nu. Ik droom ervan om altijd te blijven dromen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten