18 dec 2011

BOEKEN: Shepard, Paolini & anderen



Deze week kocht ik vier boeken. Ik heb duidelijk gezondigd. Van m'n beste vriendinnetje kreeg ik vorige week nog een boekenbon en ik wist dat PLL deel zes uit was, ontzettend handig dus. Ik las de achterkant van Academicus Vampyrus dee vier en besloot dat ik deel één maar moest laten bestellen. Antie Mame kwam ik tegen terwijl ik in de winkel aan het struinen was en voelde me meteen aangetrokken tot het boek. Ach, wat moet ik nog zeggen over Eragon? Ooit een klein stukje gelezen maar sinds dat ik overal goede recensies lees moet ik toch ook maar aan de bak.

Pretty Little Liars 6 - Sara Shepard:
In het idyllische Rosewood glanzen de hoogblonde highlights in de winterzon en schitteren de bevroren meren als Swarovski-kristallen. Maar schijn bedriegt. Net als de vier mooiste meisjes uit Rosewood: Hanna, Aria, Spencer en Emily liegen en bedriegen vanaf het moment dat ze bevriend raakten met Alison. En ook al is Ali vermoord, ze blijven doorgaan met hun gemene streken. Maar de meisjes moeten oppassen. Ze dachten veilig te zijn, maar nu..
Bron

Academicus Vampyrus 1 - Richelle Mead:
Lissa Dragomir, prinses van de Moroi, is een sterfelijke vampier die onlosmakelijk verbonden is met de magie van de aarde. Ze moet te allen tijde beschermd worden tegen de Strigoi: de onsterfelijke vampiers die ongelooflijk wreed en gevaarlijk zijn. Rose, de beste vriendin van Lissa, is een dhampier. Zij leidt een gevaarlijk leven dat in dienst staat van het beschermen van Lissa tegen de Strigoi. Die zijn namelijk vastbesloten om haar een van hen te maken. Twee jaar nadat ze uit angst zijn weggelopen van de diep in de wouden verscholen Academie van St. Vladimir worden Rose en Lissa opgepakt en daarnaartoe teruggebracht. Zowel binnen als buiten de ijzeren hekken van de academie blijven Rose en Lissa in de greep van de angst. Ze dienen de verleidingen van verboden liefdes het hoofd te bieden en altijd op hun hoede te zijn, want anders maken de Strigoi Lissa voor altijd een van hen.
Bron

Auntie Mame - Patrick Dennis:
Als de tienjarige Patrick onverhoopt wees wordt neemt zijn tante de
opvoeding over. Althans, dat was de bedoeling. De excentrieke Auntie
Mame zet het jonge leven van Patrick geheel op zijn kop: hij beleeft
met haar de ene na de andere escapade en schandalen zijn niet van de
lucht. Maar over een ding is iedereen het eens: deze onweerstaanbare
tante heeft het hart op de goede plaats zitten.
Bron

Eragon - Christopher Paolini:
Het leven van de jonge boerenzoon Eragon verandert van de ene dag op de andere als hij op een jacht in de wouden van de onherbergzame Rug een raadselachtige blauwe steen vindt. Aanvankelijk is Eragon blij met de vondst, maar tot zijn grote teleurstelling wil geen van de handelaren die jaarlijks door de Vallei van Palencar trekken de steen van hem kopen. Dan geeft de steen zijn geheim prijs en is Eragon getuige van de geboorte van een drakenjong. Tussen Eragon en de draak, Saphira, ontstaat een hechte band. Maar de vondst van de steen is niet onopgemerkt gebleven. In Carvahall worden vreemde bezoekers gesignaleerd, onbekenden in zwarte mantels die voor niets terugdeinzen om Eragon te vinden. Dat blijkt als de boerenhoeve van Eragons pleegvader Garrow volkomen wordt vernield. Wanhopig vlucht Eragon in gezelschap van Saphira en de oude verhalenverteller Brom naar de wouden van de Rug. Zo begint de sage van Eragon, de Drakenruiter.
Bron

Hebben jullie al één van deze boeken gelezen? Wat vonden jullie ervan?

1 opmerking: