6 aug 2012

FOOD: Hongaarse stoofpot en chocolade taart

Gisteravond waren we uitgenodigd voor een etentje. En dat beviel me wel. Ik had al van mijn oma gehoord dat het eten altijd goed is dus ik was benieuwd. De gastvrouw vertelde al meteen dat het hoofdgerecht iets wat experimenteel was. Hongaarse stoofpot. En de kok had het pas voor de eerste keer gemaakt. Dat werd spannend en anders werd het de Chinees.

De deksel ging van de pan na 21 uur in de oven en de geur die eruit kwam was goddelijk! En het gerecht zelf was ook lekker. Experiment geslaagd. De eieren waren bruin, van het lange stoven, maar er was niets mis mee. Het vlees was perfect gaar, de aardappelen waren paars en zalig.




Als toetje hadden de kok en gastvrouw een heerlijke chcolade taart gemaakt met een kom slagroom erbij dus dat was bij voorbaat al goed. Chocolade en Kim, match made in heaven!

Ik mag graag nog een keer worden uitgenodigd. Het eten was heerlijk, ik werd omringd door boeken (echt overal boeken) en de sfeer was ontzettend gezellig. Ik ga de recepten nog na vragen dus die volgen hier later..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten