30 okt 2012

COOKED: kip cashew met witte rijst

Ik ben helemaal gek op buitenlandse keukens. Bovenaan mijn favorieten staan toch wel chinees, Indisch en Thais. Kruidig, witte rijst en véél lekkere marinades en "sauzen". Toen mijn moeder mij vroeg waar ik zin in had om te eten moest ik denken aan dit gerecht. Vroeger maakte ze het heel vaak. Als ik mocht kiezen wat ik het liefste at, dan at ik dit non-stop!

Ik geloof dat ik het al in geen twee jaar had gegeten. 'Mama, zullen we kip cashew eten?' En zo gebeurde. Ik ging de keuken in, volgde het pak (mijn moeder koopt het altijd van conimex) en we hebben heerlijk gegeten!

Ik maakte dit gerecht al weer een tijdje geleden maar beter laat dan nooit toch?


Benodigheden voor 2-3 pers.:
1 pak kip cashew conimex
400 gram kipfilet
(als je wil: 350 gram sperziebonen)
(als je wil: 1 rode paprika)

1. Was en kook de sperziebonen 10 minuten in ruim kokend water. Snijd de kipfilet en paprika in reepjes.
2. Meng de kipkruidenmix met de in reepjes gesneden kipfilet. Roerbak de kipfilet vervolgens met 2 eetlepels olie goudbruin. Voeg op het laatste miment de in reepjes gesneden paprika toe.
3. Kook ondertussen de rijst in ruim water en als dit gekookt heeft giet je het af.
4. Voeg 300 ml water en de sojasausmix aan de kipfilet toe en breng het geheel al roerend aan de kook. Voeg hieraan de sperziebonen toe en laat het geheel voor 3 minuten doorkoken. Voeg de cashewnoten toe laat nog 1 a 2 minuten staan en serveer met de witte rijst.

Ook lekker als je kroepoek en (zure)komkommer op tafel erbij serveert.

Bon appetit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten