13 feb 2013

DIY: valentijnscadeau!

Valentijnsdag is nu echt "right around the corner" dus tijd voor een fijne valentijns DIY! Vandaag ga ik jullie laten zien hoe je makkelijk een valentijns hartkussentje kan maken. Het enige wat je nodig hebt is: vilt, papier, een pen, schaar, borduurgaren en watjes. Veel knutsel plezier!

Stap 1: vouw je lap vilt dubbel (om te zien hoe groot je je hart kan maken) en maak je vel papier even groot. Teken een hart op je vel papier en knip deze uit. Dit gaat werken als de mal voor je kussentje.


Stap 2: trek je uitgeknipte papieren hart over op het vilt (twee keer) en knip deze uit. Je hebt nu twee gelijke harten waar we mee aan de slag kunnen.


Stap 3: nu is het tijd om jouw kussentje persoonlijk te maken. Ik heb de "verkeringsdatum" van mijn vriend en mij erop geborduurd maar je kunt ook een woord zoals Love of een naam erop maken.


Stap 4: als je klaar bent met borduren op de voor- en of achterkant je kussentje in wording is het tijd om ze aan elkaar vast te zetten. Je kan het hier waarschijnlijk niet zo goed zien maar ik heb het met rood garen aan elkaar gezet (ongeveer een halve centimeter van de rand af. Houd wel een stukje open aan de onderkant!

Stap 5: als je bijna klaar bent hiermee en je hebt nog een klein gaatje aan de onderkant open kan je beginnen met het vullen van je kussen. Ik heb dit met watjes gedaan maar dit kan ook met pitjes (zoals in een pittenkussen). Als alles goed gevuld is kan je het kussentje helemaal dicht maken.


En.. klaar is je valentijnscadeautje! Op mijn kussentjes staat op de voorkant 20-11 en op de achterkant staat -09. Ik had de cijfers iets te groot gemaakt om alles op één kant te passen. Geen probleem! Het is juist leuk om te zijn dat het handgemaakt is. Nu alleen maar hopen dat mijn vriend dit artikel niet vóór vakentijnsdag(avond) ziet want dan pas ga ik dit cadeautje aan hem geven..

Fijne valentijnsdag alvast, dames!

2 opmerkingen:

  1. Ziet er leuk uit. Koffieleut

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke DIY :) Ik houd ervan om cadeautjes te maken omdat zelfgemaakte goodies veel persoonlijker zijn.

    BeantwoordenVerwijderen