14 feb 2013

REVIEW: Het chalet - Suzanne Vermeer

Hartsvriendinnen Annelies en Sara kennen elkaar al sinds de basisschool. Annelies en haar man Wim willen graag kinderen, maar het lukt Annelies niet om zwanger te worden. Hoe meer mislukte pogingen, hoe verbetener Annelies wordt. Wanneer Wim in een dronken bui vreemdgaat is dat voor Annelies een teken dat ze hun leven drastisch om moeten gooien: zij en Wim vertrekken naar IJsland om daar een Bed & Breakfast te beginnen.

Een tijd na hun vertrek nodigen ze Sara en haar nieuwe vriend uit om de vakantie op IJsland door te brengen. Sara verheugt zich er enorm op om eindelijk weer eens goed met haar vriendin bij te praten. Ondanks het hartelijke weerzien merkt ze dat er toch nog spanningen zijn in het huwelijk van Annelies. Er gebeuren vreemde dingen.

Mijn mening over dit boek:
Toen ik las dat dit boek uit zou komen in januari wist ik dat ik deze moest lezen. De omschrijving sprak me gelijk aan en toen ik hem dus een tijdje later in de boekenwinkel zag liggen kocht ik het direct. Dit boek zou ik willen omschrijven als een rollercoaster. Het gaat met ups en downs.

Het verhaal begint met een zonnige doe-vakantie van Annelies en Sara waar Annelies verliefd wordt op Wim. Het begin is voor mij een beetje langzaam, had wel wat korter gemogen. Het tweede deel, wat wel wat spannende elementen bevat, lees je meer vanuit het perspectief van Annelies terwijl de rest van het verhaal uit het perspectief van Sara wordt geschreven. In het derde deel van dit verhaal gaat de achtbaan weer naar beneden toe, de spanning zwakt af en je leest over de liefdesperikelen van Sara maar van Annelies hoor je bijna niets terwijl zij op dat moment in Ijsland woont. Gelukkig komt er in het vierde, en laatste deel van het boek, wel weer spanning in. Sara gaat met haar vriend voor twee weken naar Ijsland om daar Annelies en Wim te bezoeken en natuurlijk gebeuren daar heel wat vreemde dingen..

Al met al vond ik het een fijn boek voor tussendoor en heb ik zeker geen spijt dat ik het boek heb gekocht. Ik heb me erg vermaakt een het einde van het verhaal heeft zeker ook veel goed gemaakt. Nog één puntje van kritiek: de laatste pagina had van mij echt niet gehoeven. Ik vind het overbodig, het voegt echt helemaal niets toe.

Als je dit boek hebt gelezen: vond jij de laatste pagina ook zo onnodig?

4/5 sterren
A.W. Bruna uitgevers|9400501986