4 apr 2013

Boeken | boekbloggers tag

Een hele tijd geleden, op 5 december 2012 alweer, werd ik getaged door Joany van Craving Pages om de boekblogger tag te doen. Ik was helemaal vergeten dat deze tag nog open stond maar vandaag ga ik 'm dan eindelijk doen!

Bij deze tag ik Lyanne van Read a Book. Als je deze tag ook leuk vind neem hem dan gerust over. Ik ben benieuwd naar jou antwoorden, laat een linkje achter in een reactie hieronder!


Hoe ben je boekblogger geworden?
Via YouTube kwam ik in aanraking met de booktube community. Dit zijn mensen die hun passie voor boeken delen in YouTube-filmpjes. Ik raakte langzaamaan verslaafd aan deze filmpjes en ging opzoek naar blogs met dezelfde soort "feeling" als de filmpjes. Al snel kwam ik op de Nederlandse boekenblogs van Joany, Adorablebooks en Lyanne. Ik begon zelf ook filmpjes te maken en wilde deze graag delen op mijn blog. De keuze tussen booktubben en bloggen in het Nederlands of in het Engels was snel gemaakt want ik lees meer Nederlandse dan Engelse boeken.

Wat zijn de leuke kanten aan een boekenblog?
Je ontmoet veel mensen en legt leuke contacten. Ik heb bijvoorbeeld Lyanne al eens ontmoet bij een signeersessie waarna we lekker op een terrasje zijn gaan zitten en hebben gekletst. Ook de gezelligheid op Twitter met boekbloggers en de leuke reacties op artikelen vind ik leuk. Ik vind de Nederlandse boekbloggers community héél gezellig!

Zijn er dingen die je als minder leuk ervaart?
Ik denk dat er op elke boekenblog wel eens een vervelende reactie verschijnt. Ik besteed daar meestal niet zo veel aandacht aan en laat vrijwel altijd de reactie staan. Ik vind dat iedereen zijn of haar mening mag geven en laat dat uit respect dan ook staan.

Wat voor soort artikels vind jij leuk om te lezen/schrijven?
Ik vind het leuk om artikels te schrijven in mijn Must Read-serie en ik film graag reviews en wrap-ups/TBRs. Ik vind het leuk om filmpjes te zijn van reviews, boekenkasttours en wrap-ups/TBR ook geschreven reviews vind ik leuk.

Zijn er artikels die je zelf minder graag leest op andere blogs? Zo ja, welke?
Zeur-reviews zijn overduidelijk een no-go voor mij. Het is fijn dat je deelt welk boek je echt niet aanraadt en waarom niet maar het kan ook op een leuke manier.

Wat is jouw gouden tip? Zet hem in een spreuk en leg uit!
Doe wat je leuk vind!

Doe wat je leuk vindt op blog-gebied maar ook in het dagelijks leven. Ik geloof echt dat je het op die manier het meest leuk houdt en dat je dan meer geniet van wat je doet.

Dankjewel Joany voor deze tag. En hopelijk vind Lyanne deze tag ook leuk!

3 opmerkingen:

  1. Eerste dat ik echt een boekenblog zie, heerlijk!

    Leuke tag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. "Eerste keer" moet dat zijn natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dat je hem alsnog hebt ingevuld Kim. Ik vond het erg leuk om je antwoorden te lezen :)

    BeantwoordenVerwijderen