10 apr 2013

Review | Luchtkussen - Astrid Harrewijn


Wanneer een vriendin Lieke op een vacature bij het hippe Gooise bedrijf Personal Whatever wijst, dat Gooise vrouwen ondersteunt op alle mogelijke gebieden - van interieuradvies tot het trimmen van de poedel - grijpt Lieke die kans met beide handen aan. Veel keus heeft ze op dat moment niet, als gescheiden moeder van een puberende dochter. Dan trekt haar dementerende moeder bij haar in en blijkt de Pradaparade vol valkuilen te zitten en Personal Whatever aan de rand van de financiele afgrond te verkeren. De chaos is compleet! Gelukkig zijn er nog de nieuwe buurman Bram en Liekes bijzondere talent altijd te lachen als de situatie eigenlijk om een stortvloed van tranen vraagt.

Mijn mening over dit boek:
Ik was bezig in Zielen van Stephanie Meyer toen ik dit boek van Astrid Harrewijn in de Hema tegenkwam voor maar €5,-. Het boek staarde me aan en riep mijn naam. Ik kon maar niet door Zielen heen komen dus besloot ik dezelfde middag meteen in Luchtkussen te beginnen. 's Avonds was ik al aardig wat hoofdstukjes verder en lag ik bij vriendlief op de bank nog te lezen. Dit boek heeft mij zeker weten uit mijn leesdipje gehaald en dat is héél wat!

Lieke, hoofdpersoon in dit verhaal, is één van de meest gezellige personages waar ik ooit over gelezen heb. Het leeftijdsverschil tussen haar en mij is erg groot maar ik zou gerust vriendinnen met haar kunnen zijn. Ze is een "echt" persoon wat niet altijd het geval is in boeken. Het verhaal is ontzettend leuk en vlot geschreven. Ik was nog niet eens op bladzijde 50 of ik lag al in een deuk, hard op!

Ik vind de verhaallijn in dit boek leuk bedacht. Het feit dat Lieke een baan vindt en hoe Harrewijn vertelt wat Lieke allemaal meemaakt bij de klanten thuis.. Fan-tas-tisch. Eerder al heb ik In zeven sloten van dezelfde schrijfster gelezen en liggen Miss Communicatie en Miss Match op mij te wachten in de boekenkast. Ik kan niet wachten op daarin te beginnen!

Dit boek krijgt van mij: 5/5 sterren!

Genre: chicklit
ISBN: 9021084082
Bestel dit boek hier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten