22 mei 2013

Blog hop | #4


Vorige week plaatste Joany van Craving Pages weer haar bekende blog hop, dus tijd om vandaag op de hop-train te stappen!  Ze heeft de hersenen van vele boekbloggers weer aan het denken gezet want de vraag is weer pittig als altijd. Ik heb een hele week de tijd genomen maar ik heb mijn antwoorden paraat:

Voor mijn favoriete schurk heb ik gekozen voor een klassieker, de stiefmoeder van Assepoester. Assepoester is, zoals ik wel eens eerder verteld, mijn favoriete (Disney) sprookje! De gemene stiefmoeder wil in het verhaal het beste voor haar eigen dochters en leidt Assepoester het liefst zo veel mogelijk af met huishoudelijke klusjes.

Ik denk dat, als ik ooit moeder mag worden, ik ook het beste voor mijn kinderen zou willen. Dat zie ik nu al met naaste familie. Ik wil dat zij gelukkig zijn en dat ze kunnen doen wat ze willen maar ik zou niet, net zoals de stiefmoeder, over "lijken" gaan om dit doel na te streven.

Mijn favoriete heldin waarmee ik iets gemeen heb, is eigenlijk helemaal geen heldin. Het is namelijk Felice Jansen uit De urenfabriek van Fleur Brockhus. Felice is net afgestudeerd en gaat als stagiair-advocaat bij een groot advocatenkantoor werken op de Amsterdamse Zuidas. Felice krijgt het zo druk met werken voor een zuurpruim dat ze twijfeld of ze dit nog wel wil.

Zoals jullie misschien wel weten, wil ik graag volgend jaar HBO rechten doen en daarna een universitaire rechten studie. Met geluk zit ik in een jaar of 5 in precies hetzelfde schuitje als de hoofdpersoon uit De urenfabriek. Dat zij uiteindelijk kiest voor een ander bestaan dan dat van een advocate, heb ik respect voor. Ik zou zelf graag ooit, na jaren en jaren werken in de advocatuur, willen doen wat ik zelf wil. Een boekenwinkeltje beginnen, fulltime bloggen of een boek schrijven!

Ik ben heel benieuwd... wie zijn jouw favoriete schurk en held(in)?

1 opmerking:

  1. Mijn favoriete personage zit eigenlijk tussen een schurk en een held in, het is namelijk professor Sneep uit Harry Potter ;)

    BeantwoordenVerwijderen