30 mei 2013

Haal het beste uit je leven in 3 stappen!


Dit artikel is onderdeel van 'De dit ben ik-week' op deze blog. Meer informatie over de themaweek is hier te vinden! Vandaag deel ik 3 stappen die mij helpen dat beste uit mijn leven te halen.
Een tijdje terug schreef ik hier al 5 tips om jezelf gelukkiger te worden en te bleven. Vandaag wil ik het graag hebben over het beste uit je leven halen. Wat is nou eigenlijk het beste? Voor iedereen is dit iets anders.. Bij mij is het bijvoorbeeld optimaal genieten van het leven doormiddel van bijvoorbeeld schrijven, fotograferen en lekker eten. Ik geniet graag van de kleine dingen!

Stap 1:
Doe elke dag iets wat je echt heel erg fijn vind. Houdt een dagboek bij, maak een rondje met je hond door het park of drink een kopje thee met je moeder. Als je iets doet waar je ontzettend van geniet, zal je merken dat je meer zin krijgt in het leven.

Stap 2:
Bekijk de wereld eens door een roze bril! Ik ken genoeg mensen, jong en oud, die altijd overal alleen het slechte in zien. Als er iets spannends aan zit te komen, zoals een tentamen of een tandarts bezoekje, weet dan dat je het al eens eerder hebt gedaan. Je bent vast al eens eerder bij de tandarts geweest en je hebt vast al eens eerder een proefwerk gemaakt. Als je het nu eens van de zonnige kant bekijkt, worden de dagen veel leuker en zal je sneller van de dingen genieten!

Stap 3:
Stap uit je comfort zone. Ik schreef er eerder deze maand al over maar als je iets doet wat je normaal niet zo snel zou doen, weet je meer uit het leven te halen. Het is leerzaam, leuk en sosm zelfs een beetje spannend. Voor mij staat bijvoorbeeld nog een uitje naar het Louwman museum met mijn vriend op het programma! Je weet maar nooit, misschien ontdek je door het verleggen van je grenzen wel een nieuwe hobby..

Hoe haal jij het beste uit je leven?

1 opmerking: