29 mei 2013

Mijn Weight Watchers-ervaring

 
Dit artikel is onderdeel van 'De dit ben ik-week' op deze blog. Meer informatie over de themaweek is hier te vinden! Vandaag mijn afvalverhaal.
Zoals je misschien wel weet, uit mijn persoonlijke updates elke maandagochtend, doe ik sinds een paar maanden aan Weight Watchers. Twee jaar terug kwam ik erachter dat mijn bloeddruk hoger is, dan goed voor me is. Samen met mijn oom en collega uit de slagerij besloten we een afvalwedstrijdje te houden, beter voor mij en handig voor hun. Ik verloor een aantal kilo's en won de strijd die van februari/maart tot juli duurde. Afvallen had geholpen, mijn bloeddruk was weer beter.

Afgelopen februari was het tijd voor mijn jaarlijkse bloeddruk-check.. weer te hoog. Ik was in twee jaar tijd bijna weer op mijn "oude" gewicht en de dokter besloot dat ik een 24 uurs-meting moest doen. Hup, apparaatje om en gaan met die banaan. Wat een vervelend ding was dat zeg. Ik kreeg alleen van dat gepomp elke 20 minuten al een hoge bloeddruk van ergenis! Het was toch weer beter om wat af te vallen want misschien gaat mijn bloeddruk dan weer naar beneden.

De eerste afvalpoging deed ik zonder enig hulpmiddel (behalve een dieëtist dan..) maar dit keer besloten mijn moeder en ik het Weight Watchers-'dieet' te gaan doen. Je mag eten wat je wilt (binnen je punten of extra weekpunten), wat de foodie in mij gelukkig maakt, maar met maten maakt dat dit systeem voor mij en vele anderen werkt. Ik ben in al die maanden tijd pas 5 kilo kwijt (als je wilt, kan het natuurlijk meer zijn maar ik geniet te veel van het goede leven) maar voor mij hoeft het ook niet snel te gaan. Eraf is eraf en dat vind ik het belangrijkste!

Ik weet echt wel dat ik mijn streefgewicht niet zal bereiken maar dat wil ik ook helemaal niet. Ik voel me goed zoals ik ben en als het mijn gezondheid ook weer beter gaat ben ik blij. Ik hoef geen killer body want ik wil wel mezelf blijven en slank ben ik nog nóóit geweest. Mijn motto is dat je gelukkig moet zijn met jezelf en ik ben dat ook in een wat steviger velletje!

2 opmerkingen:

  1. Goed gedaan en alle beetjes eraf maakt aan het eind vele kilo's. Koffieleut

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het heel erg knap hoor 5 kilo al en je hebt groot gelijk dat je het niet haast. Ik denk dat het juist een veelgemaakte fout is wanneer mensen te snel af proberen te vallen omdat je dan ook weer gemakkelijker te maken krijgt met het jojo-effect.

    BeantwoordenVerwijderen