20 aug 2013

Review | Miss Communicatie - Astrid Harrewijn

Journaliste Didi werkt aan een artikel over Twitter, dé kans om zich te bewijzen bij haar hoofdredacteur. Wanneer ze ontdekt dat twee meiden opeens zijn verdwenen uit alle sociale netwerken, ruikt ze een primeur. Door research gaat ze met haar huisgenoten Lein en Iris naar een Twitterparty in Noordwijk - tegelijk het perfecte excuus om een ouderwets feestje te bouwen. Op de dansvloer loopt Didi de knappe Joep tegen het lijf en ze is op slag verliefd. Maar klopt alles wel aan Joep? Terwijl haar vriendinnen toe zijn aan een nieuwe stap in hun leven, stort Didi zich op haar artikel en ontdekt de schokkende waarheid.

Miss Communicatie is het eerste deel uit een driedelige serie over de levens van de dertigers Didi, Iris en Lein, die naast hun gezamenlijke woonkamer ook al jarenlang lief en leed delen. Elke boek wordt vanuit een ander personage geschreven: dit keer is dat uit die van Didi. Ze is 'likeable', heimelijk verliefd op haar baas en een gedreven journalist. Ik vind het leuk om over haar te lezen!

Dit boek is een fijne chicklit zoals we van Astrid Harrewijn gewend zijn, maar heeft ook een spannend randje. Joep, die Didi ontmoet op een feestje, doet wel héél raar. Het lijkt wel alsof ze hem overal tegenkomt, ondanks het feit dat hij in Amsterdam woont en zij in Utrecht! Gelukkig zijn beste vriendinnen Lein en Iris er altijd..

Ik vind de spanning naar het einde van dit boek heel leuk. Dat maakt dat dit boek niet typisch is voor het genre, maar er net iets meer uitspringt. De liefde in dit verhaal is goed, geen "insta love", maar gewoon iets wat leuk begint en steeds meer wordt. En als je één ding leert in dit boek: vriendschap is heel belangrijk! (Miss Match, deel 2 in deze serie, heb ik vorige week gelezen dus stay tuned voor mijn review daarvan)

Dit boek krijgt van mij: 5/5 sterren!

Genre: Chicklit
ISBN: 9021806363