16 aug 2013

Review | Stad van Vuur - Cassandra Clare


Deze review bevat spoilers, het gaat hier om een tweede deel uit een serie!
Clary Fray zou willen dat haar leven weer zoals vroeger was. Maar wat is normaal wanneer je een Schaduwjager bent en je plotseling wezens zoals weerwolven, elfjes en vampieren kunt zien? Clary zou dolgraag meer tijd doorbrengen met haar beste vriend, Simon, maar de Schaduwjagers willen haar niet laten gaan. Vooral haar knappe, maar vervelende broer Jace niet. Clary's enige kans om haar verdwenen moeder te vinden is om de ontspoorde en kwaadaardige Schaduwjager Valentine te pakken te krijgen…

Mijn mening over dit boek:
Vrijwel direct nadat ik het eerste boek (Stad van Beenderen) uit deze serie las, las ik dit boek. De kronieken van de onderwereld-serie is niet alleen super spannend en 'action-packed', maar ook nog eens héél goed geschreven. Zoals je wel uit bovenstaande woorden kunt opmaken: ik ben wild van deze boeken en deel 3 (Stad van Glas) ligt al op mijn te-lezen-stapel! 

Aan het eind van boek nummer één is er zo'n plotwending, dat dit boek voor zowel de lezer als de personages in het verhaal ongemakkelijk is. Cassandra Clare beschrijft zo goed wat iedereen denkt en voelt dat het net lijkt alsof je daadwerkelijk in díé wereld bent. Wat zo fijn is aan dit boek (en aan de serie tot nu toe..) is dat er geen saai moment te bekennen is. Achter elke bladzijde bevindt zich weer een nieuw spannend avontuur! 

De slechterik in dit verhaal, Valentijn, is ge-wel-dig. Hij is één van mijn favorieten ooit! Hij is totaal gewetenloos en maakt zich alleen maar druk om zichzelf. Eigenlijk vind ik alle personages goed geschreven, ze hebben allemaal iets "menselijks". Dit was echt een goed vervolg op Stad van Beenderen.. Ik ben dan natuurlijk ook héél blij dat de film daarvan deze maand uitkomt! 


Dit boek krijgt van mij: 5/5 sterren!

Genre: YA fantasy
ISBN: 904432912X

1 opmerking:

  1. hallo kim ik lees jou blog al maanden met veel plezier en kan steeds niet wachten op devolgende review van de prachtige boeken die jij mij oh zo vaak tentoon stelt.

    xx je biggest fan!!

    BeantwoordenVerwijderen