17 sep 2013

Review | Stad van Glas - Cassandra Clare

 
Deze review bevat spoilers, het gaat hier om een tweede deel uit de serie!
Om het leven van haar moeder te redden, moet Clary naar de Stad van Glas, waar de Schaduwjagers oorspronkelijk vandaan komen. De stad betreden zonder toestemming betekent de doodstraf. Clary's beste vriend Simon wordt gevangen gehouden door de Schaduwjagers, haar broer Jace wil haar uit de weg ruimen en de kwaadaardige Valentine maakt zich klaar om alle Schaduwjagers voorgoed uit te roeien. Clary's enige kans om Valentine te verslaan, is om de hulp in te schakelen van de mysterieuze Sebastian. Maar kunnen Benedelingen en Schaduwjagers hun haat voor elkaar opzij zetten om samen te werken?
Mijn mening over dit boek:
Na het zien van de film (van deel 1, lees hier mijn review) moest ik gewoon verder met het lezen van de serie. Ik weet nog dat ik eerst wat huiverig was voor het 'fantasy' genre.. ik ben dan ook zo blij dat ik toch ooit het eerste boek heb gekocht en heb gelezen! Het is dat mijn vriend niet leest, want anders had hij deze boeken ook verslonden.
 
Dit boek staat bol van nieuwe ontwikkelingen. Clary gaat naar Idris, er worden wat nieuwe personages geïntroduceert en het einde is weer waan-zin-nig! Ik kijk vaak buitenlandse (Amerikaanse) review-filmpjes op YouTube en hoorde van verschillende booktubers dat deel 3 in deze serie het toppunt is. Daar is werkelijk waar niets van gelogen..
 
Helaas is vorige week het nieuws naar buiten gebracht dat de productie van film twee wordt uitgesteld, omdat de makers het precies goed willen doen en zij daarvoor extra tijd nodig hebben. Ik kan in elk geval niet wachten!
 
Ik geef dit boek: 5/5 sterren!
 
Genre: YA fantasy
ISBN: 9044342525

2 opmerkingen:

  1. Ik kan ook niet wachten op de volgende TMI film. Ik ben onlangs trouwens begonnen in het vierde boek van deze trilogie, maar die is nogal lastig in te komen vind ik zelf. Voor mijn gevoel is het verhaal van Jace en Clary best wel 'af' na boek drie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. die productie is stilgelegd omdat de eerste film niet genoeg heeft opgebracht. waarchijnlijk komt er geen tweede deel

    BeantwoordenVerwijderen