4 okt 2013

Food | broodje spek-kaas-stroop


Vandaag eindelijk weer een receptje uit de Allerhande. En wat voor één.. een lekker broodje met kaas, spek en stroop. Officieel zegt het recept dat je geitenkaas moet gebruiken maar aangezien ik daar niet zo weg van ben, heb ik voor gewone jong belegen kaas gekozen.

Ik heb dit broodje 's avonds gegeten toen ik haast had, maar dit receptje is vooral lekker als lunch. Het zoute van het spek en het zoete van de appelstroop maken een goede combinatie en zetten je smaakpapillen op scherp! Maak dit broodje eens op een zondag of als je een middagje vrij bent van school of werk.. Ik durf te wedden dat 'ie bij je in de smaak valt.
Benodigdheden 4 personen:
125 gram spek
brood
appelstroop
4 plakken jong belegen (geiten)kaas

1. Bak de broodjes af zoals op de verpakking vermeld staat. Verhit een koekenpan zonder olie of boter en bak de ontbijtspek krokant.
2. Besmeer elk sneetje brood met appelstroop. Beleg 4 van de halfjes brood met de kaas en het spek. Leg de andere sneetjes erop.

Mmm, geniet ervan. Bon appetit!

1 opmerking: