11 okt 2013

Food | mini quiches in een pannetje


Ik ben weg van mijn nieuwe receptenboek van de Xenos: 'in een pannetje'. Een hele tijd geleden kocht ik deze schattige ovenpannetjes, maar had nog helemaal niet gelegenheid gehad om deze te gebruiken. Gelukkig kan ik er nu mee werken tot het een lieve lust is!

Vergis je niet: je kan aardig vol zit van één zo'n kleine quiche! Ik vond 'm in elk geval héél lekker en makkelijk om te maken. Probeer ze dit weekend eens uit als makkelijke zondagmiddag maal..

Benodigdheden voor 4 personen:
olijfolie
100 gram ontbijtspek
4 plakjes bladerdeeg
2 eieren
100 ml slagroom
75 geraspte kaas

1. Verwarm de oven voor op 200 graden. Verhit in een koekenpan de olijfolie en bak het spek uit.
2. Bekleed intussen de pannetjes met een plakje deeg en vouw het overhangende deeg terug. Klop de eieren los en mengg er de slagroom, kaas en zout en peper naar smaak door.
3. Schep het spek in de deegbodems. Schenk het eiermengsel hier overheen. Bak de quiches in de voorverwarmde oven in 30-35 minuten bruin en gaar.

Bon appetit!!

1 opmerking: