27 okt 2013

Home deco | herfstklaar huis


Dit artikel is onderdeel van de herfst week op deze blog! 
Ik ben gek op het versieren van het huis. En dan heb ik het niet over slingers voor een jarige, maar over het knus maken van je woning zoals bij kerst. Maar niet alleen met kerst heb je een goed excuus om het huis te decoreren, maar met elk jaargetij! Vandaag laat ik zien hoe wij thuis het huis knus maken op een makkelijke manier.. 
Om te beginnen: een grote vaas met herfstdecor. De meeste dingen hoef je niet eens in de winkel te kopen, maar vind je gewoon tijdens een wandeling in het bos. Denk aan: kastanjes, eikeltjes en mooi gekleurde bladeren. Leuke poppetjes (zoals in het midden) zijn vaak te vinden bij Blokker. Zorg ook voor iets van licht, zodat dit mooie stuk ook 's avonds te bewonderen is.
Het is leuk om iets voor op de salontafel te maken. Wij hebben voor een plateautje/klein dienblaadje gekozen waar al wat kaarsen op stonden. Twee van de drie kaarsen hebben we weggehaald om daar nog wat beeldjes en andere versiersels voor in de plaats te zetten. Steek, als het donker wordt buiten, de kaars aan en voila!

Houd je van Halloween? Wij wel en elk jaar als het bijna zover is versieren wij hiervoor het huis. Wij hangen een aantal heksjes op, zetten een klein bezemsteeltje neer en gaan de keuken in voor lekker Halloween treats! Dit jaar ga ik cupcakes maken in de vorm van pompoenen en heb ik een groot plateau in door vorm van een spin om ze erop te zetten. Ik vind het altijd zo leuk als de kinderen komen trick or treaten!

Doe jij nog iets leuks met Halloween thuis of houd je er niet zo van?

1 opmerking: