26 okt 2013

Mijn herfst essentails!


Dit artikel is onderdeel van de herfst week op deze blog!

Niet iedereen is fan van de herfst, laat staan de winter, maar vanaf vandaag gaat daar verandering in komen. Ik heb voor mezelf een aantal essentials die elk jaar weer terugkomen en de donkere maanden een stuk fijner vinden. Nou weet ik wel dat sommige mensen echt meer weggelegd zijn voor de zomer, maar probeer 't gewoon eens een keer.. Het zal het in elk geval een beetje beter maken!
Laten we voor overdag beginnen. Ik ben niet zo'n make-upmeisje, maar zorg er (helemaal) in de koude maanden voor dat mijn gezicht goed beschermt is. Dit doe ik met, hoe lekker ouderwets, Nivea! Wat veel mensen vergeten zijn de lippen, maar ik gebruik de Nivea Vanilla & Macadamia Kiss lip butter. Ja, ik ben echt een Nivea-fan.. 
Kies vervolgens een fijne en warme outfit. Mijn 'go to-outfit' is een fijne (spijker)broek, wijde comfy trui, laarzen (Uggs) en een sjaal! Het hoeft niet zo saai te zijn als het klinkt, als je 't bijvoorbeeld opleukt met een statement tas of mooie sieraden. Zoek een winterjas die overal bijpast en scoor een leuke muts (of maak er zelf één). Het liefst zo'n schattige met oortjes, want wie wil er nou niet cute de herfst door?
Als het dan zo'n koude, druilerige dag is geweest en je komt eindelijk thuis van school of werk wil je niets liever dan onder een dekentje in je PJ's met slofjes aan je voeten. Tenminste, dat is wat ik altijd wil! Spring eerst onder de douche zodat je een beetje opwarmt, trek de vrolijkste en meest knusse pyjama of joggingpak uit de kast en nestel je lekker op de bank of in je bed. Behalve tv/series/films kijken of surfen op het internet zijn er nog véél meer leuke dingen te doen..
Ga hobbyen. Pak een oude hobby op of zoek naar een nieuwe, maar ga iets doen dat je leuk vindt. Op maandagavond ga ik bijvoorbeeld altijd knutselen met mijn oma en moeder. Gezellig met thee en wat lekkers, en om 8 uur stoppen we ermee om tv-programma's te kijken. Of mijn moeder (en ik ook sinds kort), zij haakt graag en dit kun je overal doen. Je kan gewoon lekker lui op de bank met een dekentje erbij haken en een serie kijken tegelijk! Mijn 'creative essential' is kaartenmaken en DIY'en in het algemeen. 

Wat sleept jou door de donkere maanden heen? 

1 opmerking: