1 okt 2013

Review | De 5de golf - Rick Yancey

 
‘Soms denk ik dat ik de laatste mens op aarde ben. Dat betekent dat ik de enige mens in het universum ben. Dat is onzin, ik weet het. Ze kunnen niet iedereen gedood hebben… nog niet.’

De eerste golf: alle elektriciteit valt uit
De tweede golf: een enorme tsunami
De derde golf: een afschuwelijke epidemie
De vierde golf: achterdocht – wie kun je nog vertrouwen?
De vijfde golf…

De zestienjarige Cassie heeft niemand meer: haar ouders zijn als gevolg van de buitenaardse invasie overleden en haar broertje Sam van vijf is meegenomen door een groep militairen, zogenaamd om hem te beschermen. Op de vlucht voor de buitenaardse wezens, wil Cassie koste wat kost Sam redden. Maar hoewel ze zich had voorgenomen om niemand meer te vertrouwen, kan ze het niet alleen…

Mijn mening over dit boek:
Ik keek al tijden uit naar de vertaling van dit boek en ging dus ook stad en land af (10 september) om er direct dezelfde dag nog in te beginnen. Toen ik er eenmaal in begon zoog he verhaal me mee en kwam ik meteen in een non-stop rush!

Het verhaal wordt uit verschillende persectieve vertelt. Niet alleen Cassie maar ook twee andere belangrijke personages vertellen een gedeelte van dit verhaal. Het verhaal zakt niet één keer in en blijft spannend tot het eind. De cliff hanger. Oh Mijn God! Ik vind het wat weg hebben van Zielen - Stephanie Meyer (niet dat ik die al heb uitgelezen..) maar ik vond dat alles behalve storend.

Het lijkt me fantastisch als er van De 5de golf een film verschijnt en volgens mij zijn de rechten daarvoor ook al verkocht. Ik kan in elk geval niet wachten daarop, evenals op 't tweede boek van Rick Yancey! Zonder twijfel één van de beste boeken die ik dit jaar heb gelezen.

Dit boek krijgt van mij: 5/5 sterren!
Genre: YA sci-fi
ISBN: 9400502974

1 opmerking: