6 dec 2013

Food | kipburger met pittige komkommersalsa


Ik ben van het snelle koken en dat was dit keer ook wel nodig. Ik werk op woensdagmiddag en spendeer de avond altijd bij mijn vriend. Gelukkig zorgt mijn moeder voor een makkelijk maaltje dat vrijwel altijd op me staat te wachten. Dit keer ging het net iets anders: zij zette de oven aan en had alles voorbereid, maar ik deed de rest van 't werk. De burgers hoeven maar 10 minuten te bakken, dus ook dit is super snel!

Benodigdheden voor 4 burgers:
1 komkommer, geschild
3 bosuien, in ringetjes
1 rode peper, ontzaad en in repen
4 el olijfolie
1 el citroensap
2 sneetjes bruinbrood
300 g kipfilet, in blokjes
1 ei
1 tl paprikapoeder
4 bruine bolletjes

1. halveer de komkommer, verwijder de zaadlijsten en snijdt in kleine blokjes. Meng de komkommer met de bosui, rode peper en 2 el olijfolie, citroensap en zout naar smaak.
2. verkruimel het brood in een keukenmachine (of met de hand) en maal de kipfilet fijn. Meng de kipfilet met ei, broodkruim, paprikapoeder en 1/2 tl zout en peper. Maak hiervan 4 platte schijven.
3. bak de schijven in een koekenpan in 10 minuten gaar en bruin. Serveer op broodjes met de komkommersalsa.

Bon appetit! 

* foto is van Albert Heijn (Allerhande), mijn foto was niet zo mooi gelukt..

2 opmerkingen: