27 dec 2013

Food | rijstschotel met wokgroenten en varkenshaas


Ik vind het heerlijk om de keuken in te gaan. Even genieten van koken (wat ik meestal samen met mijn moeder doe), of het nu een uitgebreid of een snel recept is. Koken is in het weekend veel relaxter dan door de weeks, je hebt veel meer tijd terwijl je normaal gewoon zo snel mogelijk wilt eten. Binnenkort wil ik weer eens flink uitgebreid koken!

Het was weer tijd voor een makkelijk maar lekker gerecht. Ik houd van verschillende buitenlandse keukens, vrijwel alles is goed als het maar geen Hollands is. Zo na de kerstdagen zit je waarschijnlijk nog bomvol van al de kalkoenen en gourmetschalen, dus misschien is dit wel wat voor jou..

Benodigdheden voor 4 personen:
600 gram witte rijst
400 gram varkenshaas
wokgroenten
woksaus (teriyaki)

1. Kook de rijst zoals beschreven op het pak. Bak de varkenshaas (bijna) gaar en voeg hierna de groenten in dezelfde pan toe.  Als de groenten en het vlees gaar is kun je de woksaus toevoegen.
2. Giet de rijst af en laat deze even staan, roer tegelijkertijd het vlees en de groenten goed door de woksaus zodat dit goed verdeeld is.

Weet je niet wat te eten zo na de kerst? Probeer dit dan eens, makkelijk en snel.. Bon appetit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten