3 dec 2013

Movie review | Catching Fire

Na het winnen van de brute Hongerspelen zijn Katniss en Peeta alles behalve veilig. Er gaan geruchten over een opstand tegen het Capitool. Een opstand die zij hebben helpen ontstaan. President Snow accepteert als enig excuus voor hun gedrag de overweldigende liefde die ze voor elkaar voelen. En tijdens hun verplichte zegetocht langs alle districten zullen ze de wereld hiervan moeten overtuigen. Als dat niet lukt, zullen er vreselijke consequenties zijn. Het Capitool kondigt kort daarna de 75ste editie van de Hongerspelen aan. Deze heeft als ‘Quarter Quell’ speciale nieuwe regels. En die doen iedereen versteld staan!

Mijn mening over deze film:
Na het zien van deel 1 (in de bioscoop) wist ik al meteen dat ik dit deel ook móést zien. Als je het boek hebt gelezen is het verhaal niet meer zo spannend, maar ik vind dat geen afbreuk doen aan de film. Net als bij deel 1 is de regisseur dicht bij het originele verhaal gebleven. Dit maakt elke liefhebber van de boeken natuurlijk intens blij. De bioscoopzaal zat bomvol en toen de film eenmaal ging startten ging de hele zaal los. Iedereen was dus duidelijk aan deze verfilming toe!

De casting was 'spot on' en de locaties waren mooi. Het beeld dat in het boek wordt geschetst werd letterlijk vertaald naar film. Ondanks dat ik al weet hoe alles afloopt, was de cliffhanger heel vervelend. Ik was blij dat de film meer dan 2 uur duurde, maar het was eigenlijk nog veel te snel afgelopen. Ik kan nu al niet wachten op de verfilming van het laatste deel!

Guido's mening over deze film:
Al meer dan een half jaar wisten Kim en ik de release datum van deze film en we hebben er echt naartoe geleefd! De film kwam op een woensdag in de bioscoop, maar omdat Kim donderdag weer vroeg naar school moest durfde we het niet aan om te gaan. Toen we op zaterdagavond de kaartjes wilde gaan halen waren we nog even bang dat het uitverkocht was.. er stond namelijk een hele rij die allemaal naar dezelfde film wilde!

Toen Kim de boeken las (meer dan anderhalf jaar geleden) vertelde ze me wel flarden van het verhaal, maar echt waar het over ging wist ik niet. Wat een spanning zat er in deze film zeg en de special effects waren uitzonderlijk goed gedaan. Het verhaal en het acteer werk maakte de film zo bijzonder. Ik heb me al wat laten vertellen over deel 3 en dat zorgt ervoor dat ik weer niet kan wachten tot die film in de bioscoop draait!

Wij geven Catching Fire een 8,5!

Geen opmerkingen: