10 jan 2014

Food | croque madame muffins


Vandaag een heerlijk (lunch)recept. Ik zag dit gerecht voor het eerst in het kookprogramma van Rachel Khoo en toen ik kort daarna haar boek kocht wist het zeker, dit gerecht moest gemaakt worden! De geur die uit je oven komt als de kaas smelt en het ei stolt.. heerlijk! Vandaag deel ik met jullie het recept van de crogue madame muffins met een eigen twist.

Benodigdheden voor 6 stuks:
6 sneden wit brood, zonder korst
gesmolten boter
1 ons (boerenachter)ham
1 ons (jonge) kaas
geraspte (jonge) kaas
6 kleine eieren

1. Verwarm de oven voor op 180 graden. Snijdt de korsten van de sneden brood en rol de sneden plat. Bestrijk elke snee met de gesmolten boter en bekleed de holtes van de muffinvorm.
2. Doe een plak kaas en een plak ham in de met brood bekleedde vorm, breek het ei hierboven (laat wat eiwit weglopen als het ei te groot is). Besprenkel met wat geraspte kaas, peper en zout.
3. Bak de muffins tussen de 15-20 minuten (het ligt eraan hoe hard/zacht je het ei wil) en serveer de muffins direct uit de oven.

Bon appetit!

2 opmerkingen:

  1. Deze aflevering heb ik ook gezien. Ik wil dit recept ook graag nog eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En lekker dat ze zijn. Koffieleut

    BeantwoordenVerwijderen