28 jan 2014

Review | Morgen ben ik weer thuis - Simone van der Vlught


Wanneer de elfjarige Britt na haar balletles niet meer thuiskomt, wordt al snel duidelijk dat dit geen gewone vermissing is. Britt en haar moeder leiden een rustig leven in Alkmaar, en zijn samen gelukkig. Lois en haar team worden op de zaak gezet en een amber-alert is noodzakelijk. Er komen vage aanwijzingen binnen over een man die in de struiken van de balletschool heeft gestaan en over de sporen van een busje langs Britts fietsroute. Een uitgebrande bestelbus bij Eindhoven wijst op een ontvoering naar het buitenland. Lois staat voor grote problemen, want over de grens heeft zij geen bevoegdheden meer Met Morgen ben ik weer thuis wordt de reeks vervolgd die begon met Aan niemand vertellen. Dit tweede deel is weer een strak gecomponeerde thriller met veel vaart, waarin meer onthuld zal worden over Lois achtergrond.

Mijn mening over dit boek:
Nadat ik het eerste "deel" in de serie over rechercheur Lois wist ik dat ik meer wilde. Toen ik een tijdje terug dit boek zag staan en mijn beste vriend net vroeg wat ik wilde hebben voor kerst kon ik het niet laten om Morgen ben ik weer thuis te vragen (ik had het eerste deel ook van hem gekregen namelijk..). Het is trouwens helemaal niet nodig om het vorige deel te lezen, want dit boek is goed als stand-alone te lezen! 


Al direct vanaf het begin zat ik in het verhaal. Britt wordt al snel vermist en het leuke aan dit boek (net zoals in het vorige) is dat je het verhaal vanuit twee perspectieven leest. De één is Britt en hoe zij haar vermissing beleefd, de ander is Lois en hoe zij de zaak op wil gaan lossen. Ik ben dol op Lois als rechercheur in deze serie omdat haar personage zo goed door mevrouw Van der Vlught wordt uitgewerkt. Elke keer leer je weer iets meer over haar en waarom ze is zoals ze is. Ik ben niet vies van een beetje karakterverdieping! 

Dit verhaal blijft spannend tot op de laatste pagina, ondanks dat je al snel begrijpt hoe de zaak in elkaar zit. Ik vind het zeker een aanrader, ook als je niet zo'n thriller fan bent! 


Dit boek krijgt van mij: 5/5 sterren 

Genre: literaire thriller 
ISBN: 9041424148 

1 opmerking:

  1. Ligt hier ook nog op mijn enorme NTL-stapel te wachten. Maar nu ik jouw review lees, zal ik het maar naar bovenaan de stapel verhuizen zeker? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen