11 feb 2014

Books | reviews van Engelstalige boeken?


Ik had een aantal boekige voornemens voor mezelf bepaald voor dit jaar. Een daarvan was: meer Engels lezen. Dit is iets wat ik echt al tijden niet meer echt heb gedaan. Ik denk zo'n vier jaar geleden voor het laatst, omdat ik toen boekverslag voor Engels op de middelbare school moest schrijven. 
Natuurlijk lees ik wel eens Engels. Blogs bijvoorbeeld en andere interessante artikels. Vorig jaar nog, voor Engels op school, moest ik Engels tentamens afleggen waaronder voor lezen. Maar een heel boek, dat is toch echt wat anders! Helaas worden de meeste goede boeken in Engels geschreven en moeten we hier in Nederland (en België) lang wachten op de vertaling daarvan. Hoog tijd dus om wat aan mijn eigen leesgedrag te doen.

Ik heb vorige week mijn eerste echte 'echte' Engelse boek gelezen: My life next door - Huntley Fitzpatrick. En ik kan je vertellen dat 1) het een super goed boek is, 2) het lezen me héél goed af ging en 3) dat het smaakt naar meer! Ik heb aardig wat boeken op mijn verlanglijstje staan die ik binnenkort wil gaan lezen in het Engels.

Mijn vraag: is er interesse in reviews van boeken die (nu nog) alleen in het Engels verkrijgbaar zijn?

2 opmerkingen:

  1. Ik zou zeggen ga ervoor. Koffieleut

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je moet doen wat jij leuk vind! Er lezen misschien wel meer mensen ook Engelse boeken dan je denkt.

    BeantwoordenVerwijderen