30 mrt 2014

5 dingen om alleen te doen


Wanneer doe je iets echt helemaal alleen? Ik ga meestal weg met mijn moeder of vriend en denk er niet snel aan om zonder iemand op pad te gaan. Dat feit zette me zo aan het denken, dat ik heb nagedacht over activiteiten die je ook best alleen kunt doen.
1. een hapje buiten de deur eten
Oke, ik begrijp dat uiteten gaan niet heel gezellig is in je eentje, maar een broodje eten tussen de middag is nog niet zo slecht. Probeer een praatje te maken met andere gasten of dat aardige meisje uit de bediening. Of besteedt de tijd aan lezen of surfen op het internet.

2. naar de bioscoop
Je weet zeker dat je geen last van de vriendin die de hele tijd de oren van je kop kletst! Zorg dat je jezelf goed verzorgt inclusief drankje en bak popcorn. Extra large, please.

3. museumbezoekje
De keuze is aan jou, dus wil je naar de Chanel-tentoonstelling dan kan dat. Niemand waar je rekening mee hoeft te houden. Soms ook wel eens lekker toch?

4. een lange wandeling maken
Heel fijn om even alles op een rijtje te zetten. Strand, bos of gewoon door de wijk, alles is goed. Uit onderzoek blijkt dat het maken van een wandeling het humeur verbeterd. Iedereen thuis ook meteen blij als je weer terug komt!

5. ga shoppen
Wat maakt een vrouw blijer dan winkelen. Daar heb je niemand bij nodig (maar vergeet je portemonnee niet) en je weet zeker dat je als herboren thuis komt. Enig nadeel: niemand die je kleding kan omwisselen als je de verkeerde maat hebt, haha.

Ik ben van plan om binnenkort één van bovenstaande dingen alleen te gaan doen. Al is het alleen al om het te proberen. Lekker bloggen terwijl ik een broodje bij Bagel & Beans eet in de stad of zo.

Doe jij wel eens iets alleen of vind je dat niet gezellig?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten