25 jul 2014

Wat te doen op druiligere zomerdagen?


Helaas, voor vandaag is er slecht weer voorspeld. Of het ook daadwerkelijk gaat regenen is nog maar de vraag, maar op het moment dat ik dit type (dinsdagavond) zegt Buienradar dat het vandaag en morgen echt slecht wordt. Omg, wat kun je dan doen in plaats van naar het strand gaan? Ik heb een paar leuke tips voor je!
Organize your life
Ga op pad voor een nieuwe schoolagenda of gebruik je tijd om je kast op te ruimen. Ik ben er dol op, het op orde brengen van mijn spullen. Toegegeven, het moet je ding zijn, maar mij geeft het altijd een rustig gevoel en ik vind het stiekem gewoon héél leuk om nieuwe schoolspullen te scoren!

Ga lezen
De meesten vinden het wel leuk, lezen, maar 'hebben er de tijd niet voor'. Vandaag dus mooi wel. Je kunt toch niet naar het strand met je vriendinnen! Kruip lekker op de bank of ander je deken in bed en lees een leuk boek. Drankje en een snack erbij, héérlijk. Mijn aanraders: To All The Boys I've Loved Before - Jenny Han (YA Contemporary Engelstalig), Ik krijg je wel - Sophie Kinsella (Adult Chicklit) en Het geheim van de zusters - Kate Morton (Adult Roman)!

Werk aan je droom
Iedereen heeft wel een droom. Ik durf bijna te wedden dat jouw droom het schrijven van een boek is. Als dat zo is heb ik een geheimpje voor je.. Je moet wel daadwerkelijk schrijven, want anders komt dat boek er nooit. Dus, aanzetten die laptop en tikken maar! Ook als je een andere droom hebt kun je vandaag iets doen. Wil je prima ballerina worden? Schuif al het meubilair aan de kant en doe je rek- en strekoefeningen. Het maakt niet uit wat je wil, je kunt er vandaag vast iets voor doen!

Denk aan de toekomst
Wie zegt dat je altijd in het nu moet leven? Neem de tijd om over de toekomst na te denken. Als je dit jaar eindexamen doet, kun je nadenken over de studie die je hierna wil gaan doen. Ben je gek op het tv-programma Say Yes To The Dress, droom weg bij de ideeën over je eigen bruiloft later. Ook een leuke: maak een bucket list!

Wat zijn jouw to do tips voor druiligere zomerdagen? 

1 opmerking:

  1. Nou ik ga vandaag naar mijn laatste dag op werk en dan heb ik 4 weken vakantie. Ik ga veel lezen maar niet onder een deken want de temperaturen blijven hoog, dus warm zat voor mij. Misschien nog wat kamers opruimen en opnieuw indelen, maar bovenal veel leuke dingen doen met jou. Bep

    BeantwoordenVerwijderen