29 aug 2014

Food | geitenkaas salade met druiven


Het duurt even maar dan heb je ook wat, eindelijk weer een recept online! Mijn moeder kwam deze héérlijke salade tegen in de nieuwste Allerhande en toen we hem twee keer in anderhalve week tijd hadden gemaakt, wist ik dat ik hem met jullie moest delen. De laatste tijd ben ik dol op geitenkaas en salades zijn nog beter als je ze in de zomertijd eet. Zie dit als mijn zomerse gerechten-toegift!

Benodigdheden voor 4 personen:
150 gram rucolaslamelange
1 rode ui
200 gram geitenkaas plakjes
250 gram pitloze rode druiven
pijnboompitten
4 eetlepels olijfolie
1 eetlepel rodewijnazijn 
1 theelepel mosterd
2 eetlepels vloeibare honing

1. verwarm de oven voor. Rooster pijnboompitten en laat afkoelen op een bord.
2. klop met een garde de olie, azijn, mosterd en honing tot een vinaigrette. Snijd de ui in dunne ringen en meng deze met de vinaigrette, druiven en sla. 
3. leg de geitenkaas op een met bakpapier beklede bakplaat en besprenkel met olie. Laat de kaas in ongeveer 4 minuten zacht worden. 
4. verdeel de salade over de borden en leg op elk bord 3 plakjes geitenkaas. Schenk wat extra honing over de salade en garneer met de pijnboompitten. 

Hopelijk kom ik weer in 'the hang of' koken! Voor nu, bon appetit! 

2 opmerkingen: