24 sep 2014

Plannen als een pro #1


Je kunt het bijna een hobby van mij noemen: plannen. Vriendinnetjes vertellen me altijd hoe goed ik er in ben en ik krijg regelmatig vragen over mijn management skills. I present you: plannen als een pro!

Oké, first things first, je hebt iets nodig om in te kunnen plannen. Ik gebruik meerdere 'planners' (die ik vandaag ga laten zien) maar in feiten kun je het al af met een simpel schriftje. Wat ik gebruik en aanraad:
Flow Weekly
Ik ben groot fan van het tijdschrift Flow, dus toen ik hoorde dat ze met een wekelijkse uitgave gingen komen werd ik heel blij. Het fijne aan de 'weekly' is dat het behalve interessante korte stukjes ook een planner + ruimte voor to do's en andere notities bevat! Zeker een aanrader voor iedere papierliefhebber die elke week een nieuwe start wil maken.
Family Planner
Wil je graag beginnen met plannen, maar wil je het gestructureerd en simpel houden? Misschien is deze planner dan wat voor jou! Het is heel handig als je samen (met anderen) woont en rekening moet houden met elkaars planning. Ik gebruik de mijne alleen voor de hoofdlijnen: studie uren en belangrijke afspraken. Mijn moeder maakt ook weleens gebruik van deze kalender, maar niet zo regelmatig als ik. Hij is misschien een tikje groot, maar heel overzichtelijk en je kunt er zeker niet omheen!
Filofax
Mijn every day-planner, grote liefde: mijn personal original fluoro pink Filofax! Deze planner is, vind ik, voor de wat meer 'advanced planner' die alles graag strak georganiseerd heeft. Je hebt alles bij elkaar: planner, to do-lijstjes, notities en als je dat wil ook je financiën. Dit juweeltje is bevat mijn hele leven. Al mijn afspraken, krabbeltjes, notities, to do's.. Alles staat erin. Mijn Filofax sleep ik dan ook overal mee naar toe, haha. Het kost wat, maar dan heb je ook zeker wat!

Volgende week laat ik zien hoe ik plan in de Flow Weekly planner en geef ik tips hoe je dit schrift zou effectief mogelijk kunt gebruiken. Ik kan je zeggen dat het de €0,99 hélémaal waard is!

1 opmerking: