18 mrt 2015

De voordelen van de lente



Ik ben dol op de lente. Eigenlijk ben ik gek op elk seizoen, want alle vier hebben ze iets gemeen: een frisse start. Vandaag deel ik mijn 3 tips voor een perfect nieuw begin. Wat vind jij fijn aan de lente?


Bepaal een doel 
Mijn favoriete bezigheid is plannen en doelen stellen voor mezelf. De meesten maken goede voornemens voor 1 januari, maar eigenlijk kun je dat het hele jaar door doen! Wil je voort breien op je goede voornemens van begin van het jaar, zorg er dan voor dat je ze nog iets werkbaarder maakt. Wilde je drie keer in de week sporten, maar lukt dat nooit? Stel dit doel dan bij en voeg er misschien nog een ander aan toe. Eentje die je wél echt wil volbrengen, haha. 

Stop met slechte gewoontes
Makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik heus wel, maar daarom kun je het nog wel proberen. Als jij vindt dat iets 'slecht' voor je is dan wil je er eigenlijk al mee stoppen. Waarom zou je met iets stoppen wat je eigenlijk wel prima vindt zo? Voeg de daad bij het woord en gaan met die banaan. Trouwens, als je iets echt wil dan zorg je er wel voor dat je slaagt!

Word verliefd
Nee, niet perse op iemand! Maar op het leven, op het mooie weer.. Zoveel leuke dingen die je binnenkort weer kunt gaan doen. Rokjes aan, picknicken in het park. Wat dacht je van een waterballonnen gevecht? Oh my, dat is zooo lang geleden. Dat wil ik echt gaan doen als het warm genoeg is. Yes, weer zoveel leuke dingen de komende tijd!

Vrijdag is het de Internationale dag van het geluk en daar ga ik iets leuks mee doen. 
Dus je hebt iets om naar uit te kijken! Tot vrijdag :)

1 opmerking:

  1. Ik vindt aan de lente fijn dat er weer bloemen opkomen in de tuin, de vogels die s'morgens vroeg het hoogste lied fluiten en natuurlijk dat het mooie weer er weer aankomt. Ben ook benieuwd naar wat je vrijdag te vertellen hebt. Bep

    BeantwoordenVerwijderen