23 mrt 2015

Een paar van mijn favoriete YA's!


O. M. G. Ik ben zo enthousiast vandaag, want is de eerste Young Adult boekenweek ooit! Ter ere hiervan deel ik vandaag mijn 3 favoriete YA-boeken. Ik lees de laatste tijd ook regelmatig Engelstalig (waarom doen uitgevers er altijd zó lang over om al die fantastische boeken te vertalen..) maar vandaag deel ik alleen Nederlandstalige boeken. Waaaah, ik wil alleen nog maar lezen deze week*!!


Het lot van Callie & Kayden - Jessica Sorensen
Eigenlijk is dit een beetje vals spelen, want echte YA is het niet (het is valt onder New Adult) maar voor de wat meer 'volwassene' lezer is dit echt per-fect. Als ik nu nog terug denk aan dit verhaal.. En ja, ik ben denk ik een klein beetje verliefd op Kayden.. Yep, fictional boy crush!

De glazen troon - Sarah J. Maas
Héél iets anders dan het vorige boek, maar zeker een aanrader als je van wat meer fantasy houdt. Het is badass, spannend en echt goed geschreven. Plus, voor alle dames onder ons, een interessant liefdesverhaal.. I love it!

Zac & Mia - A.J. Betts
Om hier nu 'Een weeffout in onze sterren' te noemen was me toch iets té afgezaagd geweest, dus noem ik in plaats daarvan dit boek. En, om in de sfeer van de boekenweek te blijven, dit boek is ook genomineerd in de categorie 'vertaald' voor de Dioraphte Literatour Prijs! Ik vind dat dit verhaal de nominatie (en eigenlijk ook de prijs) zeker verdient!

Was jij al bekend met Young Adult literatuur? En zo ja, wat is jouw favoriete boek?! 

* beetje jammer alleen dat ik vandaag en vrijdag tentamens heb..

1 opmerking:

  1. Ik lees het zelf niet maar we hebben er wel genoeg van in huis. Misschien kan ik ze ooit eens van je lezen . Bep

    BeantwoordenVerwijderen