12 mrt 2010

it's a small world

gisteren toen ik van de wc af kwam liep langs mijn moeder die op de laptop zat. in een oogopslag zag ik op welke site ze zat. ze keek op de website van oad reizen bij de sectie: disneyland resort parijs! de laatste keer dat ik daar ben geweest was in oktober 2008 met mijn opa, moeder, mijn opa's vriendin en mijn neefje. het was heel gezellig en grappig en die 3 dagen waren misschien wel de leukste van mijn hele jaar (hieronder een fotoselectie van de leukste momenten met uitleg). mijn moeder wilde eerst in de mei vakantie naar disney maar iemand had haar gezegt dat ze beter nu mijn eind exmens kon gaan want 1. dan is het rustiger, 2. dan is het goedkoper en 3. dan kan ik even ontspannen na al die stress. dus ging mijn moeder even kijken hoe duur het was en inderdaad was het veel goedkoper om in juni te gaan. maar stel je gaat met 3 personen dan is het nog goedkoper dus iemand die wil? nee misschien gaat mijn oma wel mee maar nog niks is zeker en er is ook nog niet geboekt (helaas!). gaan we wel dan gaan we met de bus want mama houd niet van lang rijden en zitten we in het disney hotel wat ik mijn echte huis noem. we hebben dan half pension dus met ontbijt en avondeten wat dus weer geld uitspaart. ik heb nog nooit met half pension gezetten en wij gingen ook altijd uiteten maar een keer iets anders kan toch ook leuk zijn? nu maar hopen dat we snel gaan boeken want dan heb ik iets om me op te verheugen voor na mijn examen. in 2008 zaten we met z'n alle in een suite van the castle club in het disney hotel. dat was pas heerlijk. je had een eigen verdieping helemaal bovenin waar je een kleine zaal had voor het ontbijt en waar de disney figuren nog echt aan je tafeltje kwamen en rusig de tijd voor je namen en onze kamer was helemaal op de begane grond met uitzicht op de ingang van het oude park. smiddags kon je gratis high tea doen op de castle club en je kreeg een vip fastpass inplaats van 3 per persoon die op kunnen gaan konden deze niet op dus dat was lekker vaak in peter pan's flight, fantasieland wat tevens ook mijn favo atractie is. vanaf de laatste 'gewone' afdeling kon je overstappen in een aparte lift die je bracht naar de castle cllub afdeling waar alleen mensen van de castle club gebruik van konde maken. en als je dan al je spullen bij je had en je wou na je ontbijt naar het oude park toe dan kon je in die lift op een speciaale knop drukken en dan ging de lift helemaal naar beneden zo rechtstreeks het park in. (hoevaak kan je speciaal zeggen in een stukje tekst) nouja dan hier de speciaale foto's.


dag 3: ontbijten met disneyfiguren.


dag 3: sochtends voor het ontbijt even snel roken en daarna de kamer verlaten.


dag 2: savonds open we nog door disney village en ziet cliff deze hoeden met pruiken. om een lang verhaal kort te houden TADAA het hoog begraafde stel.


dag 2: parade.







dag 1: mama, hanneke en ik gingen savonds toen we terug waren boven nog even wat drinken bij het barretje en gingen we ook nog even kijken in het hotel winkeltje. opa en cliff bleven beneden en toen we terug kwamen lag cliff zo in zijn bed. waarom? hij kon niet slapen dus ging hij het zo proberen.


dag 1: de mooiste minnie mouse die je ooit hebt gezien toch?! in het zelfde winkeltje zag opa deze diadeem en zette hem op zijn hoofd.


dag 1: ik zag doornroosje voor een winkel in disney village staan en sleepte cliff mee voor een foto. op de achtergrond staan opa en hanneke al het moois te bekijken in de winkel.


dag 1: we gingen uiteten en ik zag een heerlijke hamburger op het menu staan die ik en hanneke (de vriendin van mijn opa) samen bestelde. hij was heerlijk maar ook reusachtig!


dag 1: we waren net aangekomen in het hotel en mama was bij de speciaale infobalie boven in the castel club en cliff en opa waren even aan het genieten en uitruste van het uitzicht en de reis.


dag 1: de vriendin van opa die eigenlijk de weg moest wijzen viel sochtens vroeg in slaap en werd niet eens wakker van de felle flits. toen ik hem smiddags aan haar liet zien moest ze heel erg lachen, net als wij

Geen opmerkingen:

Een reactie posten