12 mrt 2013

REVIEW: Delirium Amoris - Lauren Oliver


Er was een tijd dat liefde het belangrijkste was op aarde. Mensen reisden naar het einde van de wereld om het te vinden. Ze logen ervoor om het te krijgen. Ze deden er zelfs een moord voor. Toen werd er, eindelijk, een behandeling voor gevonden. De regering verlangt nu van haar burgers dat deze tegen liefde behandeld worden wanneer ze achttien jaar oud worden. Lena Haloway keek altijd uit naar de dag van haar genezing. Een leven zonder liefde is een leven zonder pijn: veilig, afgepast, voorspelbaar en gelukkig. Maar vijfennegentig dagen voor haar behandeling overkomt Lena het onmogelijke: ze wordt verliefd.

Mijn mening:
Ik had dit boek al een hele tijd maar had het nog niet gelezen. Toen valentijnsdag eraan kwam wist ik: ik wil Delirium Amoris lezen. De achterflap van het boek sprak me aan en ik had wel zin in een boek met een liefdesverhaal die anders dan anders is. En wat was ik blij met die beslissing!

Lena is bang dat ze ook de ziekte krijgt aangezien haar moeder en haar zus dit ook hebben gehad. Daarom is ze ook zo blij dat de behandeling er bijna aan zit te komen. Als ze haar beste vriendin betrapt op het luisteren van illegale muziek komt Lena in een nieuwe wereld terecht. Daar is waar het verhaal echt spannend wordt en wanneer Alex in het verhaal wordt geintroduceerd wordt alles alleen nog maar leuker.

Ik wil niet te veel kwijt over het verhaal want dat moet je echt zelf gaan lezen. Het verhaal zal héél anders aflopen dan dat je verwacht en dat feit zorgt ervoor dat ik niet kan wachten op deel 2 van deze serie te gaan lezen. De liefde in dit boek geeft je vlinders en je voelt echt mee met Lena aangezien het verhaal in de ik-vorm is geschreven.

Dit boek krijgt van mij: 5/5 sterren!

Genre: Young Adult
ISBN: 904433283X

2 opmerkingen:

  1. Ik vond dit ook echt een geweldig boek. Ik heb ook Pandemonium al gelezen en kijk nu vol verwachting uit naar deel drie van de reeks.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is zo'n aanrader! Ik heb deel 2 net binnengekregen, kan niet wachten om daar in te beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen